Kan het afweergeschut dat op de flats in Londen geplaatst wordt echt gebrukt worden of staat het er alleen om te dreigen/afschrikken?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (3)

ongetwijfeld kom je daar alleen achter als het echt moet wordengebruikt. Als je naar flitspalen op de weg kijkt ook, Daar is ook niet alles echt. maar het helpt wel. Een deel zal ongetwijfeld echt gebruikt kunnen worden aan gezien terroristen zich meestal niet heel erg veel aantrekken van defensie. En ook net zoals jij twijfels hebt, zij dit ook hebben en er meer onderzoek naar doen of hebben gedaan dan de gemiddelde goeievraag gebruiker ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waar gaat dit wel nie over?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Over een land dat zijn burgers zo goed als mogelijk wil beschermen tegen terroristische aanvallen. Gezien het verleden is dit geen overbodige luxe. Helaas, maar waar. Of we het nu 'leuk' vinden of niet.
nee, ongetwijfeld zijn deze "militaire installaties" zeker niet alleen voor de "show" neergezet.
toen jaren geleden bomaanslagen in london het dagelijks leven plat legden en vele doden en gewonden veroorzaakten, heeft de plaatselijke overheid geleerd om maatregelen te nemen.
nu met de olympische spelen die komen, heeft men uiteraard gemeend zich te moeten wapenen tegen wat voor geweld dan ook dat misschien door terroristen/ira gepland wordt om aandacht voor hun "zaak" te vragen.

Toegevoegd na 2 minuten:
>>>Bij de terroristische aanslagen in Londen van 7 juli 2005 werd Londen tijdens de ochtendspits opgeschrikt door vier bomexplosies.
Binnen een half uur deden drie ontploffingen zich voor in de metro en een half uur later één aan boord van een bus. Het aantal doden bedroeg 56, waaronder de 4 daders. Naar schatting waren er 700 gewonden, waarvan 22 ernstig gewond. In de geschiedenis van het Verenigd Koninkrijk is dit de aanslag met de meeste doden sinds de aanslag op Pan Am-vlucht 103 boven Lockerbie in 1988.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De Britten houden rekening met een aanval van Al-Qaeda of een andere terreurgroep. Ik denk dan ook dat ze zich niet tot het plaatsen van dummies zullen beperken. Er is ook sprake van radar en detectie-apparatuur.
Gezien hun ervaringen in WO II, de Falklands en de metroaanslagen denk ik dat ze zich niet willen laten verrassen.