Waarom maken ze harddrugs niet legaal?

Zou veel criminaliteit schelen, en veel kosten voor het rijk. Het zou betaalbaar worden voor de junks, dus hoeven die ook niet meer te stelen, en als ze overdosis nemen hebben we weer een probleem minder.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving
1.2K

Het beste antwoord

Het zou zeker veel voordelen hebben voor gewone burgers en voor verslaafden, maar dan raken de criminelen zonder werk en aangezien de meeste regeringen goede connecties met de onderwereld hebben zal dat wel nooit gebeuren en worden wij met smoesjes zoet gehouden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Zolang er ontzettend veel geld mee verdiend wordt
in allerlei "regionen" zal het vermoedelijk nooit gelegaliseerd worden...helaas...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja...want ik ben het helemaal eens met de vraagstelster.
Omdat legalisering weer andere problemen met zich meebrengen, zoals o.a hogere medische kosten op termijn. Die troep moet gewoon de wereld uit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wij willen in onze beschaafde wereld niet dat mensen zichzelf vreselijke dingen aandoen.
Kijk naar de discussie over zelfmoord. Je mag niet zelf besluiten dat je uit het leven wilt stappen.
Hoe dan ook.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat het dodelijk is, levens ontwricht en de maatschappij verstoord.

Verslaven kunnen niets anders doen dan die drugs nemen. Daar zullen ze alles voor doen.
Dat kan en mag niet gedoogd worden. Dat moet bestreden worden.
Dit is veel erger dan softdrugs, alcohol en drank.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ten eerste zijn de zwaarste harddrugs al legaal, maar (bijna) overal de naam: ALCOHOL.
Het grootste probleem is, als je de andere harddrugs wilt legaliseren, je dit ook overal moet doen.
Je ziet al de trammelant van cannabis-gedoogbeleid in Nederland.
Vroeger bekend van klompen en molens, nu vanwege de joints en men in Amsterdam graag neerstrijkt om vooral ook eens stoned of high te raken.
Dus komen veel mensen naar Nederland om te profiteren van het liberale beleid.
Dus het enige echte probleem is de uitzonderingssituatie waarin ons land zich plaatst.
Met de methadonaanpak werkte het ook al niet zo goed en snackten veel gebruikers er nog wat extra bij, verkregen met geld uit criminaliteit en/of protitutie.
Het probleem is dat de schaarste het spul duur maakt en er veel gestolen wordt om de shot te betalen.
De 10-20 Euro voor de autoradio welke met voor 500 tot 1000 Euro schade aan de auto (ingetikte ruit) "verkregen"
is veroorzaakt zo ontstellend veel trammelant.
Dus moet je het probleem mondiaal aanpakken en dan allemaal of geen een die een gedoogbeleid voert.
Zelfs in de EU wil het niet vlotten, geen overeenstemming
wordt bereikt over een gezamenlijk standpunt terwijl men een oude whiskey wegtikt.....
De hypocrisie van de mens is onze grootste vijand.
Soms heeft men de wens even de rare boze en inconsequente wereld te ontvluchten.
De alcohol is daarin een geaccepteerde bondgenoot, de andere harddrugs echter niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ha, die Syllicious;

Legaliseren en vooral ook reguleren van welke drug dan ook zou ontzettend veel problemen op kunnen lossen. Het punt is alleen dat er zoveel financiële belangen en machstposities mee gemoeid zijn dat je ermee raakt aan het vlak waar onder- en bovenwereld aan elkaar grenzen. De machten en krachten achter deze industrie zijn waarschijnlijk te groot en te (wereld)wijd verspreid dat ze hun handel af laten pakken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Allemaal waar. Maar de jeugd krijgt een verkeerd signaal. Namelijk dat harddrugsgebruik niet erg is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik kan me zo voorstellen dat als die drugs net zo gemakkelijk te krijgen waren als alcohol , het nieuwsgierigen kan aantrekken, zodat er nog meer verslaafden komen.En uiteindelijk iedereen trippend zijn dag gaat door brengen, en zich niet meer inspannen voor de maatschappij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vanwege de volksgezondheid en de ernstige schade van harddrugs aan de hersenen. (onder andere)