Wat gebeurt er allemaal bij de bezorging van je pakket?

En dan heb ik het over wanneer je net betaald hebt, wat gebeurt er allemaal wat ervoor zorgt dat je uiteindelijk je pakketje thuis bezorgd krijgt?

Toegevoegd na 1 minuut:
Een pakket van een webshop wel te verstaan, bol.com oid.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
4.2K

Antwoorden (1)

Als het pakket al in het magazijn van een webshop staat, komt er een plaketiket op als adresdrager met een code die gebruikt wordt door het bedrijf in de pakkettenlogistiek dat het pakket gaat vervoeren (bijv. DHL of DPD) en die machinaal leesbaar is. De aangeleverde pakketten worden door dat bedrijf gescand. In de code zit de postcode verpakt en daardoor weet de sorteerinstallatie naar welke aftakking van de sorteerband het pakket moet. Daar wordt het pakket ingeladen in de vrachtwagen. Stel dat een pakket van Groningen naar Maastricht moet dan zou de eerste sorteerslag kunnen leiden naar een regionaal depot in Noord-Nederland, vervolgens rijdt een vrachtwagen naar een depot in midden-Nederland waar alle pakketten nogmaals gescand worden. Vervolgens rijdt een andere vrachtwagen naar een depot in het zuiden, waar ze nogmaals gescand worden en toebedeeld aan bussen die het pakket naar de eindbestemming brengen waarna het pakket voor het laatst gescand wordt door de chauffeur die het levert.