Nee, en dat is precies de reden waarom ze de termen 'dark energy' en 'dark mass' gebruiken. Ze zijn er zelfs nog niet helemaal zeker van DAT ze bestaan. Maar ze worden verondersteld, omdat er anders een heleboel verschijnselen niet verklaard kunnen worden. Het lijkt alsof de materie en energie die we kennen maar 4% van het universum uitmaken. De rest zijn we dus nog even kwijt...
De kosmologen, astronomen en astrofysici werken zich nu te pletter om aan te tonen of DM en DE bestaan en (zo ja) waar ze precies uit bestaan.